ویژه برنامه های محرم در قالب منبر مجازی برگزار می شود 

ویژه برنامه های محرم در قالب منبر مجازی برگزار می شود 

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
فهیمه برخان گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا، ویژه برنامه های محرم در قالب منبر مجازی برگزار می شود.

«فهیمه برخان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا مراسم عزاداری محرم به صورت تجمعی برگزار نمی شود بنابراین ویژه برنامه های محرم در قالب منبر مجازی برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج افزود: در همین راستا از یک کارشناس دین برای بیان فضائل امام حسین علیه السلام و اهداف قیام عاشورا دعوت می کنیم تا از این طریق بتوانیم پیام عاشورا را به مخاطبین انتقال دهیم.

وی بیان کرد: از آنجایی که امسال امکان برگزاری سفره های نذری در ماه محرم نیست بنابراین در نظر داریم هزینه آن را صرف پخت غذای گرم به منظور اطعام نیازمندان در روز عاشورا و همچنین صرف امور خیریه و تکمیل بنای تکیه کنیم.

برخان عنوان کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های محرم، برپایی ایستگاه صلواتی است البته طبق دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در این ایستگاه اقلام خوراکی توزیع نمی شود بلکه قرار است کلیپ های صوتی از سخنرانی و نوحه خوانی سال های گذشته پخش شود تا حال و هوای محرم حاکم بر کوچه و محله شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج ادامه داد: طرح نذر سلامتی علاوه بر این با مشارکت اعضای کانون قصد داریم طرح نذر سلامتی را اجرا کنیم به همین منظور  ماسک تولید کرده و از طریق ایستگاه صلواتی در بین مردم توزیع می کنیم.

وی ابراز کرد: از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در دهه اول محرم ختم روزانه زیارت عاشورا است که با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی و با حداقل افراد در مسجد اجرا می شود.

برخان اظهار کرد: برای استقبال از ماه محرم، هم اکنون بچه مسجدی های عضو کانون در حال سیاه پوش کردن مسجد و محله هستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج در خاتمه تاکید کرد: واقعه عاشورا حتی در شرایط کرونایی فراموش شدنی نیست و باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود بنابراین ویژه برنامه های محرم را با همین هدف اجرا می کنیم.
 

پایان پیام/ 586